Recenze: Benedict Cumberbatch In Transition

21. září 2013 v 18:12 | Petra |  Reviews
Jak jsem psala u recenze předchozí knihy, kromě Casebooku jsem dostala knihu ještě jednu, a to neautorzivaný životopis Benedict Cumberbatch In Transition. Knížku jsem přečetla už někd yna začátku září, k recenzi jsme se ale dohrabala až teď. A opět budu sršet pouze pozitivy.

BENEDICT CUMBERBATCH IN TRANSITION: AN UNAUTHORISED PERFORMANCE BIOGRAPHY
Autorka: Lynnnette Porter
Počet stran: 352
Vydavatel: MX Publishing
Obsah: Jak je z názvu knihy jasné, zabývá se (hlavně) hereckou kariéru Benedicta Cumberbatche. Tento herecký životopis je analýza muže v přechodu z pracující herce k multimediální hvězdě, stejně jako rovnováha mezi hercem a celebritou. Tato část oficiálního popisu knihy perfektně vystihuje, co od této knihy můžeme čekat. Ne nějaký suchý soupis kde, o čem, kdy, s kým, koho hrál. Vybrané projekty jsou podrobeny analýze do nejmenších detailů, vše je doplněno citacemi, pohledy do zákulisí natáčení a jak daná role ovlivnila Benedictovu kariéru. Soukromý život herce je zahrnut jen tehdy, pokud má nějaký vliv na jeho profesi. Pré zde má herecká kariéra jednoho z nejtalentovanějších herců své generace.
Hodnocení: Asi tomu už za chvíli asi přestanu říkát recenze, spíše bych to měla nazvat vychvalování do nebes. Prostě mě nenapadá žádný zápor, i když někdo by možná mohl něco mít proti grafické stránce knihy. Obal knihy je krásně zpracován, o tom není pochyb. Pokud někdo po otevření z vás čeká fotografie, barvy nebo kdo ví co ještě, musím vás zklamat. Jednoduchost - ta na vás čeká. Neberu to jako zápor, jelikož mě to vůbec nevadilo, naopak v jednoduchosti je krása a knize to dodává na 'důležitosti' (jestli víte, jak to myslím). Hlavní je přeci jen obsah knihy a ten nemá chybu. Lynnette Porter si dala opravdu záležet, kniha se úžasně čte, dozvíte se řadu nových informací, ale ne nějakým nudným způsobem. Za pochvalu také stojí rozřazení kapitol, které pokrývají celou Benedictovu kariéru - od televizních a filmových začátků, rádiových her, divadle, až po Sherlocka a další průlomové role.
A slovo musí padnout i o obtížnosti angličtiny - tady to už bez slovníku rozhodně nepůjde (tedy aspoň já jsem ho po ruce potřebovala). Některé odstavce projede bez náhlednutí do slovníku, jindy je ale potřeba. Na začátku mi to šlo docela pomalu, když se 'rozjedete' jde to ale čím dál tím lépe (a slovník potřebujete čím dál tím méně). Moje úroveň angličtiny je středně pokročilý (Intermediate B1), to vám třeba taky pomůže s určením obtížnosti.
Takže na závěr: pokud jste fanoušci Benedicta a chcete se dozvědět víc o jeho herecké kariéře, tato kniha je pro vás perfektní volbou. Prostě krásně napsané, poutavé, naučné, zábavné čtení a pro nás i vylepšení angličtiny. Četbu jsem si opravdu užila a mám silné nutkání si koupit další knihu od Lynnette Porter (můj seznam toho, co chci na Vánoce, bude opravdu dlouhý, pokud nepřestanu s prohlížením Amazonu).

zdroj: amazon.co.uk

1 člověk ohodnotil tento článek.