Recenze: Little Favour

17. listopadu 2013 v 11:46 | Petra |  Reviews
Recenzi jsem sice slibovala o víkendu, ale už o tom minulém. Bohužel jsem ale neměla čas, takže recenze je tady až teď. A včera jsem se dívala na The World's End, takže i na to se zde snad někdy objeví recenze. Teď ale zpátky k Little Favour.

LITTLE FAVOUR
Režie: Patrick Victor Monroe
Scénář: Patrick Victor Monroe
Žánr: krátkometrážní akční thriller
Hrají: Benedict Cumberbatch, Colin Salmon, Nick Moran
Synopse: Už je to sedm let, co Wallace opustil služby Jejího Veličenstva a deset let od té doby, co mu jeho kamarád zachránil život na společné misi v Iráku. Své dovednosti přenesl do lukrativního podnikání a podařilo se mu udržet jeho tajnou bitvu s Posttraumatickou stresovou poruchou pod pokličkou. Jednoho dne, když chce konečně být ve funkčním vztahu, ho jeho starý přítel James požádá o malou laskavost. Jak by mohl odmítnout, když dluží tomuto muži život?

Hodnocení: Před chvíli jsem si tento film pustila znova, abych si osvěžila paměť, a jako když jsem ho viděla poprvé, i teď musím říct - určitě stojí za zhlédnutí. Nechci vám tady moc 'spoilerovat', abych vám to nezkazila, ale konec mě opravdu překvapil. Možná by se ještě hodila nějaké vysvětlení nebo další scéna, konec to je opravdu otevřený. Na druhou stranu to byl nejspíš záměr, donutí vás to se zamyslet a popustí to uzdu vaší fantazie, když si domýšlíte, jak by to mohlo pokračovat.
Je také důležité zmínit, že je to Monroeův debut, a to jako režisér, tak i jako scénárista. A takový debut se určitě nepovede každému. Akce a napětí, které provází celý tenhle film, vás nutí nehybně sedět a s očekáváním čekat, co se bude dít dál. A nemohla bych nezmínit výkon Benedicta Cumberbatche - opět dokazuje, že snad neexistuje žádná role, kterou by nezvládl. Jeho výkon je prostě perfektní jako vždy.
A teď k obtížnosti angličtiny - no vzhledem k tomu, že film má stopáž přibližne 18 minut, tam té angličtiny ani moc není. České ani slovenské titiulky určitě nejsou, možná by se někde daly najít anglické, ale i bez nich se to dá zvládnout bez problému.
Little Favour je úžasný debut Patricka Victora Monroa, plný akce, napětí a skvělých výkonů. Všem vám opravdu doporučuji se na tento film podívat, koupit se dá za přibližně 60 korun na iTunes. A pokud jsme vás dostatečně nenalákala, trailer níže to určitě zvládne.

4 lidé ohodnotili tento článek.