18. prosince 2013 v 20:04 | Petra |  Reviews

Scénář: Fran Walsch, Philippa Boyens, Peter Jackson, Guillermo del Toro (podle knihy Hobit od J.R.R. Tolkiena)
Žánr: fantasy, dobtodružný
Hudba: Howard Shore
Délka: 161 minut
Světová premiéra: 12. 12. 2013
Česká premiéra: 12. 12. 2013
Hrají: Martin Freeman, Ian McKellen, Benedict Cumberbatch, Luke Evans, Orlando Bloom, Evangeline Lilly, Richard Armitage, Graham McTavish, James Nesbitt, John Callen, Cate Blanchett, Manu Bennett, Lee Pace, Aidan Turner, Billy Connolly, Stephen Fry, William Kircher, Conan Stevens, Dean O'Gorman, Mark Hadlow, Jeffrey Thomas, Stephen Hunter, Peter Hambleton, Kiran Shah, Adam Brown, Jed Brophy, Sylvester McCoy
Synopse: Hobit: Šmakova dračí poušť líčí další dobrodružství hobita Bilbo Pytlíka na jeho společné pouti s čarodějem Gandalfem a třinácti trpaslíky vedenými Thorinem Pavézou. Vydali se na výpravnou cestu, jejímž cílem je získat zpět Osamělou horu a ztracené království trpaslíků Erebor. Poté, co přežili začátek své neočekávané cesty, pokračuje tato společnost směrem na Východ a cestou potkává kožoměnce Medděda a v lese Mirkwood plném nástrah se střetává s houfem obřích Pavouků. Když se jim podaří uniknout ze zajetí nebezpečných lesních elfů, pokračují trpaslíci k Jezernímu městu a nakonec k samotné Osamělé hoře, kde musí čelit největšímu nebezpečí v podobě Šmaka - nejstrašlivější nestvůry, která prověří nejen jejich odvahu, ale i pevnost jejich přátelství a smysluplnost celé pouti.
Hodnocení: (budu se snažit nespoilerovat)Jako velký fanoušek světa Středozemě jsem se samozřejmě na druhou část trilogie opravdu těšila. A musím říct, že jsme nebyla zklamána, ba naopak.
Musím přiznat, že jsem se obávala Šmaka. V trailerech vypadal no... ne zrovna nejlépe, ale je známá věc, že v trailerech nejsou efekty ještě hotové. Ale drak vypadala úžasně. Opravdu. A když promluvil bylo to ještě lepší. Benedict jako Šmak opravdu exceloval. Konfrontace Šmaka s Bilbem je moje nejoblíbenější scéna celého filmu (za ní následují sudy). Velkolepé prostředí uvnitř Osamělé hory a herectví jak Martina, tak již zmiňovanoho Benedicta. Herecký výkon obou dvou musím ocenit ještě více, při představě, že Martin byl před zeleným pozadím a Benův hlas mohl mít leda tak v hlavě a Benedict byl na tom podobně. Takže tleskám oběma.
A nejem jim. Trpaslíci vedení Thorinem, Bard, úžasný Stephen Fry jako starosta Jezerního města (a jeho úlisný sluha), Gandalf a elfové. Orlando Bloom si opět nasadil blonďatou paruku a vrátil se do své role Legolase, ale z elfů na mě nejvíce zapůsobila Tauriel. Někteří by si mohli stěžovat, že tato postava v knize není, ale upřímně řečeno spousta věcí z filmu v knížce také není.
A jedna z těch věcí je Necromancer, který ve filmu promlouvá hlasem Benedicta Cumberbatche. To byla další věc, které jsem se před vstupem do kina obávala. Ale narozdíl od Šmaka jsem Benedictův hlas v Necromancerovi nepoznala. Z jeho hlasu čiší temnota a čisté zlo a scéna mezi Necromancerem a Gandalfem v Dol Gunderu byla skvělá i po vizuální stránce. Nechci vám tady moc spoilerovat, ale opravdu se mi líbila bitva mezi nimi - Gandalfovo bílé světlo a Necromancerova černá.
Martina jsem zde už zmiňovala, ale jakožto představitele hlavní postavy si rozhodně zaslouží více prostoru. Martin, stejně jako v Neočekávané cestě, v roli Bilba Pytlíka prostě září. Martin je Bilbo. Musíme děkovat Peteru Jacksonovi, že kvůli Martinovi upravil program natáčení (Martin kvůli druhé sérii Sherlocka odmítl Hobita, ale Peter o opravdu stál).
)Samozřejmě občas poznáte, že se jedná o speciální efekt, ale v žádné filmu nikdy nejsou efekty bez chybičky. Občas jsem měla ale pocit, že je přeefektováno, jestli chápete jak to myslím. A také se nedočkáme nějakého extrémního vývoje postav (jedině Bilba trochu ovlivňuje prsten)
I když z kina neodejdete s hlubokým uměleckým zážitkem, Peter Jackson se Hobita zhostil opravdu bravurně a já už se nemůžu dočkat vyvrcholení závěrečné části této trilogie.

3 lidé ohodnotili tento článek.